zaterdag 21 december 2013

Afscheidslunch in Puerto Madero

Buenos Aires

Door alle vertragingen kwamen we opnieuw diep in de nacht aan in Buenos Aires. Net als aan het begin van onze reis werden we weer netjes ontvangen in ons hotel. We zouden de volgende dag aan het eind van de middag vertrekken en hadden dus nog een deel van de dag om in Buenos Aires te besteden.

001 Evita op gebouw Buenos Aires004 Evita op gebouw Buenos Aires

Tijdens onze wandeling richting Puerto Madero kwamen we langs dit gebouw met een heel lelijke afbeelding van Evita op de gevel. Het gebouw is het hoofdkantoor van de CGT, de grootste vakcentrale van Argentinië.

Puente de la Mujer

006 Puerto Madero022 Puerto Madero

Aan het begin van de reis waren we al met de fiets langs de brug gekomen, nu zijn we er lopend overheen gegaan.
Ook de Uruguay, het (museum)schip dat is gebruikt voor de redding van de leden van een Zweedse Antarctica-expeditie onder leiding van Otto Nordenskjöld die in de Weddellzee was gestrand bij Snow Hill Island hadden we al gezien.

020 Schip Uruguay
Uruguay

Het ophangen van sloten lijkt ook steeds meer verbreid te worden over de wereld. Niet alleen de fietsersbrug over de Waal bij Nijmegen is verrijkt met enkele sloten, ook in Buenos Aires kwamen we dit tegen.

016 Sloten aan brug

In dit gebouw vlakbij de Puente de la Mujer zit de Nederlandse Ambassade.

012 Nederlandsche Ambassade Nederlandse ambassade

Hieronder het monument Reina de Holanda dat is onthuld tijdens een bezoek van koningin Beatrix en Maxima aan Argentinië in 2004. Volgens onze gids tijdens de fietstocht aan het begin van de reis stond de fontein al tijden droog omdat er geen geld voor het onderhoud was. Blijkbaar was er toch weer iets veranderd, want deze keer stond de fontein aan.

017 Reina Hollanda

We hebben deze bijzondere reis, waar we jarenlang naartoe hadden geleefd, afgesloten met een lunch in het nogal sjieke Las Lilas. Het was erg leuk met allerlei liflafjes, prima eten en hoop Zuid-Amerikaanse opsmuk. Een mooie afsluiter dus.

021 Restaurant Las Lilas011 Puerto Madero

We hadden om 14.30 uur de taxi van het hotel naar het vliegveld besteld en we waren ongeveer om 14.29 uur terug bij het hotel.
Daarna volgde de lange vermoeiende reis via Parijs en Amsterdam naar Nijmegen. Maar wat was het mooi geweest.